preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan

Kutak edukacijskog rehabilitatora

Motorika i ljeto

Autor: Hana Škrlec, 25. 7. 2022.

Izvor: https://www.lucyflemingillustrations.com/

Uključite plivanje kao vrstu aktivnosti

 

Motorički razvoj djeteta ne možemo gledati izolirano već ga trebamo promatrati kao spoj motoričkog, emocionalnog, fizičkog i kognitivnog razvoja. Ako motoriku djeteta gledamo kao korištenje vlastitog tijela, onda razvoj motorike možemo gledati kao razvijanje sve veće sposobnosti korištenja tijela. Sam napredak u motoričkom razvoju možemo vidjeti kroz pojavu nekih novih vještina kod djeteta, pojavu finijih i poboljšanih pokreta i kretnji. U ranom djetinjstvu dijete prolazi kroz mnoštvo faza i promjena u gruboj i finoj motorici a bavljenje nekim sportom to može značajno poboljšati i ubrzati. 

Kod djece mlađe predškolske dobi počinju se uočavati razlike među njihovim sposobnostima ali i afinitietima. U toj dobi tjelesna aktivnost traje nekih 15 minuta te je potrebno da u tom vremenu dijete bude uspješno u tome što radi te da ga se pohvaljuje. U srednjoj i starijoj predškolskoj dobi tjelesne aktivnosti djece traju duže, do 30 minuta te se toj djeci mogu zadati grupne i složenije aktivnosti s natjecateljskim karakterom.

Ukoliko uzmemo za primjer neku uobičajenu dječju aktivnost – loptanje- možemo vidjeti koje se sve motoričke sposobnosti pritom razvijaju - ravnoteža, preciznost, koordinacija, brzina reakcije, izdržljivost.

Tijekom ljeta jedna od popularnih aktivnosti je i kupanje odnosno plivanje. Na samom početku moramo imati na umu dob djeteta i činjenicu da se sam proces učenja plivanja odvija kroz nekoliko etapa podučavanja. Neka prve aktivnosti u vodi budu igre tijekom kojih će se dijete privikavati na vodu te razvijati pozitivni stav prema vodi bez straha, dosade i zamora.

Kod djece s poteškoćama plivanje, uz igru, služi i rehabilitacijski. Sam boravak u vodi ima mnogo zdravstvenih prednosti, od opuštanja mišića, ublažavanja pritiska na zglobove do razvijanja ili održavanja motoričkih funkcija.

I za kraj, odrasli često nisu svjesni opasnosti koje predstavljaju vodene površine oko nas – more, bazeni, potoci, fontane, kade – i upravo zato dobro obratite pažnju na dijete ukoliko je u blizini vodene površine. Statistički podaci pokazuju da se nesreće (utapanje) ne događaju kad smo s djecom u vodi već kad nas nema. Mala djeca se mogu utopiti u samo nekoliko centimetara vode. Učite dijete od rane dobi da se samo ne smije približavati vodi i nikad ne ostavljajte  dijete samo u blizini vode. Ukoliko imate bazene koristite zaštitne navlake.




Raspored zvona

SAT POČETAK KRAJ
0. 7,10 7,55
1. 8,00 8,45
2. 8,50 9,35
3. 9,50 10,35
4. 10,45 11,30
5. 11,35 12,20
6. 12,25 13,10
7. 13,15 14,00
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 3. 2011.

Ukupno: 434598
Ovaj mjesec: 511
Ovaj tjedan: 511
Danas: 131
 

CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan / Mihovljan 49, HR-49252 Mihovljan / os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr
preskoči na navigaciju