preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan

Kutak edukacijskog rehabilitatora

Vizualna percepcija

Autor: Hana Škrlec, 2. 9. 2019.

Izvor: https://www.lucyflemingillustrations.com/

Vizualna percepcija kod djece

 

Doživljaj svijeta oko nas moguć je zahvaljujući percepciji  kojom ljudski mozak organizira podatke dobivene putem osjetila te ih formulira  u smislenu cjelinu.

Preko 80% informacija iz okoline dobivamo putem vizualnog opažanja zbog čega veliku važnost ima vizualna percepcija kojom obrađujemo vizualne informacije što nam pomaže u njihovom shvaćanju i razumijevanju te je važan preduvjet za polazak u školu.

S obzirom da je određena biološkim i kulturološkim predispozicijama, vizualna percepcija predstavlja integraciju osjeta, iskustva, znanja, stavova, emocionalnih stanja i osobina ličnosti.

Kod djece, razvoj vizualne percepcija je važan za životno-praktične i spoznajne aktivnosti potrebne za svakodnevno funkcioniranje (čitanje, pisanje, računanje, oblačenje, određivanje prostornih odnosa i sl.) a podrazumijeva prepoznavanje i razlikovanje oblika i boja, dobru koordinaciju oko-ruka, uočavanje i prepoznavanje položaja objekta u prostoru, praćenje zadanih uzoraka i linija, razlikovanje likova od pozadine.

Da bi dijete moglo usvajati predvještine čitanja i pisanja, te kasnije naučilo čitati, pisati i računati, potrebno je stvoriti dobre osnove koje čine uredan jezično-govorni razvoj te vizualna percepcija - snalaženje na papiru.

Sve više djece ima poteškoća u razvoju vizualne percepcija što se kasnije odražava i u teškoćama u učenju. S obzirom da je ovaj oblik percepcije usko povezan s pažnjom i koncentracijom  potrebno je, kao i druge vještine, vježbati i poboljšati. Takav tip treninga je posebno koristan za djecu koja kreću u školu te kod djece s razvojnim teškoćama čitanja i pisanja, poremećajem pažnje, koncentracije,…

Vizualna percepcija se veže uz grafomotoriku i grafomotoričke vježbe te kao što postoje vježbe za razvijanje grafomotorike, tako postoje i vježbe koje pomažu u razvijanju vizualne percepcije, a time i djetetovom boljem razumijevanju, analiziranju te lakšem učenju.

Uz gotova didaktička pomagala poželjno je kombinirati i različite materijale koji se sami mogu izraditi ili pak isprintati s  internetskih stranicama poput Artrea.

 

 




Raspored zvona

SAT POČETAK KRAJ
0. 7,10 7,55
1. 8,00 8,45
2. 8,50 9,35
3. 9,50 10,35
4. 10,45 11,30
5. 11,35 12,20
6. 12,25 13,10
7. 13,15 14,00
Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 3. 2011.

Ukupno: 434421
Ovaj mjesec: 334
Ovaj tjedan: 334
Danas: 12
 

CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan / Mihovljan 49, HR-49252 Mihovljan / os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr
preskoči na navigaciju