preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan

Kutak edukacijskog rehabilitatora

Stilovi učenja

Autor: Hana Škrlec, 18. 9. 2023.

Što je učenje? Učenje je složen proces usvajanja novih informacija pri čemu vrlo važnu ulogu ima način na koji neka osoba procesira informacije. Svatko od nas ima drugačiji način na koji razmišlja, obrađuje podatke i u konačnici razumije a na koji način će sve to postići ovisi o samom stilu učenja kojeg osoba preferira. Međutim, iako je većina nas sklona koristiti određeni stil učenja to ne znači da ne možemo koristiti i druge stilove odnosno da već ne koristimo kombinaciju tih stilova. Postoje četiri dominantna stila učenja a to su vizualni, auditivni, kinestetički i tekstualni.

Osobe s vizualnim stilom učenja najbolje usvajaju nove informacije vizualnim putem - gledanjem. Gledanjem najlakše i najbrže učimo jer se pritom usmjeravamo na različite ilustracije, grafove, slike, plakate, crtanje i pisanje. Osobe koje preferiraju vizualni stil su dobri čitači i radije vole sami čitati nego da im netko drugi čita. S obzirom da vole dobar dizajn i izgled teksta, prilikom prisjećanja gradiva, prvo će se sjetiti gdje se što nalazi u knjizi ili bilježnici. Učenje im olakšavaju mentalne mape, video filmovi i slike. Njihove umjetničke sklonosti će ih potaknuti na korištenje markera različitih boja kako bi istaknuli bitno. Djeca ovog tipa su uspješna u likovnom izražavanju, geometriji i geografiji.

Auditivni ili slušni tip osoba najlakše i najbrže uči izgovaranjem teksta naglas dok na predavanjima pozorno slušaju. Ovom tipu ljudi će eventualna pozadinska buka predstavljati otežavajući faktor. Vole učiti u paru pri čemu raspravljaju o gradivu te dobro pamte priče i primjere. Prilikom učenja, mogu se služiti diktafonom na način da snime ono što uče na glas a kasnije preslušavaju snimku.

Kod kinestetičkog tipa motorička aktivnost, pokreti i dodir igraju glavnu ulogu u procesu učenja. Mirno sjedenje dulji vremenski period predstavlja problem zbog čega osobe ovog tipa prednost daju manipulaciji materijalom i grupnoj dinamici. Prilikom pričanja se koriste gestom i mimikom, lupkaju po stolu ili trzaju nogama. Vole učenje putem igre i isprobavanja novih aktivnosti a posebno se raduju terenskim nastavama i putovanjima.

Tekstualni stil biraju osobe koje najlakše pamte kroz ispisane materijale (knjige, bilješke, priručnik, esej…). Učenje si dodatno olakšavaju tako da sami zapisuju podatke te da bilješke čitaju više puta zaredom. Često zadani tekst preoblikuju svojim riječima te ga kao takvog zapišu. Kod pojedinih učenika možemo naći i dodatne bilježnice gdje imaju prepisani tekst ili sažet na način koji njima odgovara.

Koji stil učenja će najbolje odgovarati vašem djetetu možete otkriti tako da obratite pažnju na koji način vam dijete govori, koje izraze koristi te kako se ponaša dok uči. Prepoznavanje dominantnog stila pomoći će da dijete uspješnije uči ali i da po potrebi uvede drugi stil učenja. Naime 50-70% ljudi koristi kombinaciju osnovnih stilova učenja.




Raspored zvona

SAT POČETAK KRAJ
0. 7,10 7,55
1. 8,00 8,45
2. 8,50 9,35
3. 9,50 10,35
4. 10,45 11,30
5. 11,35 12,20
6. 12,25 13,10
7. 13,15 14,00
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 23. 3. 2011.

Ukupno: 429160
Ovaj mjesec: 699
Ovaj tjedan: 368
Danas: 2
 

CMS za škole logo
Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan / Mihovljan 49, HR-49252 Mihovljan / os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr / ured@os-ljudevit-gaj-mihovljan.skole.hr
preskoči na navigaciju