O knjižnici

Školska knjižnica u Mihovljanu i Novom Golubovcu          

            Već dugi niz godina učenici i zaposlenici naše škole imaju mogućnost posuđivanja lektirnih naslova i stručne literature. Zapošljavanjem školske knjižničarke godine 2014. školska knjižnica Osnovne škole „Ljudevit Gaj“ počinje službeno djelovati.

            Knjižnica matične škole u Mihovljanu nalazi se u prizemlju i zauzima površinu od 54 m2. U područnoj školi u Novom Golubovcu knjižnica je također smještena u prizemlju i zauzima prostor od  64 m2. Knjižnični fond obiju knjižnica čini tiskani fond (slikovnice, lektirni naslovi, referentna zbirka, stručna literatura za učitelje), časopisi i AV-građa. Građa je raspoređena u učenički fond, nastavnički fond i fond audiovizualne zbirke. Knjižnični fond sadrži i zbirku serijskih publikacija među kojima možemo izdvojiti Hrvatsko zagorje, Napredak, Jezik, Poučak, Kaj, Dijete i društvo, a pretplaćena je i na dječje časopise Radost, Smib, Moj planet, Prvi izbor, Meridijane, Modru lastu te Matku. 

Knjižnična građa u matičnoj školi:

• učenički fond: 1676 svezaka

• nastavnički fond: 640 svezaka

• AV građa: 43 jedinice

SERIJSKE PUBLIKACIJE

učenički fond – 11 naslova

učiteljski fond – 10 naslova

 

Knjižnična građa u područnoj školi:

• učenički fond: 2500 svezaka

• nastavnički fond: 1053 svezaka

• AV građa: 28 jedinica

SERIJSKE PUBLIKACIJE

učenički fond – 12 naslova

učiteljski fond – 15 naslova

 

            Članovi školske knjižnice su učenici i djelatnici škole. Školsku knjižnicu matične i područne škole vodi Valerija Debeljak, magistra bibliotekarstva i magistra primarnog obrazovanja. Voditeljica knjižnice ima i stručno zvanje diplomiranog knjižničara. U školskoj knjižnici matične škole cjelokupno poslovanje vodi se u programu Metelwin, a u školskoj knjižnici područne škole vodi se kartično poslovanje. U tijeku su pripremne radnje za prebacivanje poslovanja u knjižnici područne škole u sustav Metelwin.

            Školska je knjižnica mjesto učenja, ali i zabave. U njoj se mogu posuđivati knjige, čitati časopisi, koristiti djela iz referentne zbirke te učenici mogu tražiti pomoć knjižničarke u pisanju referata i sličnih radova. No, dugoročna nam je namjera približiti knjigu djeci te potaknuti i razvijati ljubav prema čitanju, stoga se u sklopu knjižnice organiziraju razni projekti i radionice. Školska knjižnica organizira niz aktivnosti i projekata u tijeku školske godine te pokriva većinu kulturne i društvene djelatnosti škole.

Projekti i obilježavanja:

  • Europski dan jezika
  • Mjesec hrvatske knjige (književni susreti, radionice, sajam knjiga, Nacionalni kviz za poticanje čitanja, posjet Interliberu i prisustvovanje Završnoj svečanosti Nacionalnog kviza za poticanje čitanja za sudionike kviza, provođenje školske razine natjecanja Natjecanje u čitanju naglas, sudjelovanje na županijskoj razini natjecanja)
  • Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International Bookmark Exchange Project)
  • Dan sjećanja na žrtve holokausta
  • Noć muzeja
  • Dan sigurnijeg interneta (radionice)
  • Međunarodni dan darivanja knjiga
  • Mjesec hrvatskoga jezika: Dan materinskog jezika, Dan hrvatske glagoljice, Dani hrvatskog jezika (radionice, nagradna igra, kviz)
  • Međunarodni dan dječje knjige (radionice)
  • Dani medijske pismenosti (radionice)
  • Noć knjige (radionice, uključivanje u natječaj HUŠK-a)
  • Dan škole

Projekti poticanja čitanja:

  • Nacionalni kviz za poticanje čitanje (Mjesec hrvatske knjige)
  • Natjecanje u čitanju naglas (Mjesec hrvatske knjige)
  • Čitanjem do zvijezda za osnovne škole
  • Lektira na drugačiji način 
  • Svijet mašte
  • Noć knjige (radionice)
  • Međunarodni dan dječje knjige (radionice)
  • Naša mala knjižnica (Ibis grafika)

Učenici se potiču i na sudjelovanje u likovnim, literarnim i likovno-literarnim natječajima na razini škole tevse mentoriraju i pripremaju za iste. Dosad su ostvareni mnogobrojni rezultati:

2017./2018.

  • 3. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica S. Sinković
  • 3. mjesto u kategoriji literarnih radova  učenika 5.-8. razred na državnom natječaju “Hrvatska kakvu želim”, I. Grozdek
  • 3. mjesto u kategoriji likovnih radova učenika 5.-8. razreda na državnom natječaju ” Hrvatska kakvu želim”, H. Grabar 

2018./2019.

  • 4. državna nagrada za likovno-literarni rad “Moje putovanje  u Beč” F. Mikac na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga”
  • 4. državna nagrada za likovno – literarni rad “Ježić Roko” L. Gorski na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga
  • 1. nagrada na međunarodnom natječaju Iserlohn-Essen-Lovas-Karaševo “Duga” H. Grabar u kategoriji likovnih radova za učenike od 5. do 9. razreda u zemljama EU
  • literarni rad “Materin vert” H. Grabar uvršten u zbornik radova učenika Tjedna kajkavske kulture Krapina
  • 3. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica A. Bistrović
  • 5. mjesto u kategoriji kviz znanja na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učence N. Tenšek, P. Kresonja

2019./2020.

  • 3. državna nagrada za likovno-literarni rad “Plava orhideja” H. Grabar na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga” 
  • 2. nagrada na međunarodnom likovno-literarnom natječaju Iserlohn-Essen-Bjelovar-Orašje “Jezik – štit i mač” H. Grabar u kategoriji likovnih radova za učenike od 5. do 9. razreda u zemljama EU
  • 2. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razni natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica H. Grabar, plasman na državno natjecanje
  • 1. mjesto u kategoriji kviz znanja na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenice H. Grabar, P. Kresonja, A. Bistrović, plasman na državno natjecanje
  • 4. mjesto u kategoriji starije skupine na županijskoj razini natjecanja “Natjecanje u čitanju naglas”, učenica L. Behin
  • 6. mjesto u kategoriji mlađe skupine na županijskoj razini natjecanja “Natjecanje u čitanju naglas”, učenica E. Oraić

 

           Školska je knjižnica središte učenja, zabave i kulture te su sve djelatnosti usmjerene k unapređenju njenog rada. U budućnosti nam je cilj kompjuterizacija knjižničnog poslovanja i nastavak održavanja programa koji potiču čitanje te od učenika stvaraju samostalne, obrazovane pojedince koji su željni znanja i koji, povrh svega, vole knjigu.

 

Skip to content