O knjižnici
Školska knjižnica u Mihovljanu i Novom Golubovcu
Već dugi niz godina učenici i zaposlenici naše škole imaju mogućnost posuđivanja lektirnih naslova i stručne literature. Zapošljavanjem školske knjižničarke godine 2014. školska knjižnica Osnovne škole „Ljudevit Gaj“ počinje službeno djelovati.
Knjižnica matične škole u Mihovljanu nalazi se u prizemlju i zauzima površinu od 54 m2. U područnoj školi u Novom Golubovcu knjižnica je također smještena u prizemlju i zauzima prostor od 64 m2. Knjižnični fond obiju knjižnica čini tiskani fond (slikovnice, lektirni naslovi, referentna zbirka, stručna literatura za učitelje), časopisi i AV-građa. Građa je raspoređena u učenički fond, nastavnički fond i fond audiovizualne zbirke. Knjižnični fond sadrži i zbirku serijskih publikacija među kojima možemo izdvojiti Hrvatsko zagorje, Napredak, Jezik, Poučak, Kaj, Dijete i društvo, a pretplaćena je i na dječje časopise Radost, Smib, Moj planet, Prvi izbor, Meridijane, Modru lastu te Matku.
Knjižnična građa u matičnoj školi:
• učenički fond: 1676 svezaka
• nastavnički fond: 640 svezaka
• AV građa: 43 jedinice
SERIJSKE PUBLIKACIJE
učenički fond – 11 naslova
učiteljski fond – 10 naslova
Knjižnična građa u područnoj školi:
• učenički fond: 2500 svezaka
• nastavnički fond: 1053 svezaka
• AV građa: 28 jedinica
SERIJSKE PUBLIKACIJE
učenički fond – 12 naslova
učiteljski fond – 15 naslova
Članovi školske knjižnice su učenici i djelatnici škole. Školsku knjižnicu matične i područne škole vodi Valerija Debeljak, magistra bibliotekarstva i magistra primarnog obrazovanja. Voditeljica knjižnice ima i stručno zvanje diplomiranog knjižničara. U školskoj knjižnici matične škole cjelokupno poslovanje vodi se u programu Metelwin, a u školskoj knjižnici područne škole vodi se kartično poslovanje. U tijeku su pripremne radnje za prebacivanje poslovanja u knjižnici područne škole u sustav Metelwin.
Školska je knjižnica mjesto učenja, ali i zabave. U njoj se mogu posuđivati knjige, čitati časopisi, koristiti djela iz referentne zbirke te učenici mogu tražiti pomoć knjižničarke u pisanju referata i sličnih radova. No, dugoročna nam je namjera približiti knjigu djeci te potaknuti i razvijati ljubav prema čitanju, stoga se u sklopu knjižnice organiziraju razni projekti i radionice. Školska knjižnica organizira niz aktivnosti i projekata u tijeku školske godine te pokriva većinu kulturne i društvene djelatnosti škole.
Projekti i obilježavanja:
- Europski dan jezika
- Mjesec hrvatske knjige (književni susreti, radionice, sajam knjiga, Nacionalni kviz za poticanje čitanja, posjet Interliberu i prisustvovanje Završnoj svečanosti Nacionalnog kviza za poticanje čitanja za sudionike kviza, provođenje školske razine natjecanja Natjecanje u čitanju naglas, sudjelovanje na županijskoj razini natjecanja)
- Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International Bookmark Exchange Project)
- Dan sjećanja na žrtve holokausta
- Noć muzeja
- Dan sigurnijeg interneta (radionice)
- Međunarodni dan darivanja knjiga
- Mjesec hrvatskoga jezika: Dan materinskog jezika, Dan hrvatske glagoljice, Dani hrvatskog jezika (radionice, nagradna igra, kviz)
- Međunarodni dan dječje knjige (radionice)
- Dani medijske pismenosti (radionice)
- Noć knjige (radionice, uključivanje u natječaj HUŠK-a)
- Dan škole
Projekti poticanja čitanja:
- Nacionalni kviz za poticanje čitanje (Mjesec hrvatske knjige)
- Natjecanje u čitanju naglas (Mjesec hrvatske knjige)
- Čitanjem do zvijezda za osnovne škole
- Lektira na drugačiji način
- Svijet mašte
- Noć knjige (radionice)
- Međunarodni dan dječje knjige (radionice)
- Naša mala knjižnica (Ibis grafika)
Učenici se potiču i na sudjelovanje u likovnim, literarnim i likovno-literarnim natječajima na razini škole tevse mentoriraju i pripremaju za iste. Dosad su ostvareni mnogobrojni rezultati:
2017./2018.
- 3. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica S. Sinković
- 3. mjesto u kategoriji literarnih radova učenika 5.-8. razred na državnom natječaju “Hrvatska kakvu želim”, I. Grozdek
- 3. mjesto u kategoriji likovnih radova učenika 5.-8. razreda na državnom natječaju ” Hrvatska kakvu želim”, H. Grabar
2018./2019.
- 4. državna nagrada za likovno-literarni rad “Moje putovanje u Beč” F. Mikac na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga”
- 4. državna nagrada za likovno – literarni rad “Ježić Roko” L. Gorski na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga
- 1. nagrada na međunarodnom natječaju Iserlohn-Essen-Lovas-Karaševo “Duga” H. Grabar u kategoriji likovnih radova za učenike od 5. do 9. razreda u zemljama EU
- literarni rad “Materin vert” H. Grabar uvršten u zbornik radova učenika Tjedna kajkavske kulture Krapina
- 3. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica A. Bistrović
- 5. mjesto u kategoriji kviz znanja na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učence N. Tenšek, P. Kresonja
2019./2020.
- 3. državna nagrada za likovno-literarni rad “Plava orhideja” H. Grabar na državnom likovno-literarnom natječaju “Moja prva knjiga”
- 2. nagrada na međunarodnom likovno-literarnom natječaju Iserlohn-Essen-Bjelovar-Orašje “Jezik – štit i mač” H. Grabar u kategoriji likovnih radova za učenike od 5. do 9. razreda u zemljama EU
- 2. mjesto u kategoriji kreativni uradak na županijskoj razni natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenica H. Grabar, plasman na državno natjecanje
- 1. mjesto u kategoriji kviz znanja na županijskoj razini natjecanja “Čitanjem do zvijezda” za OŠ, učenice H. Grabar, P. Kresonja, A. Bistrović, plasman na državno natjecanje
- 4. mjesto u kategoriji starije skupine na županijskoj razini natjecanja “Natjecanje u čitanju naglas”, učenica L. Behin
- 6. mjesto u kategoriji mlađe skupine na županijskoj razini natjecanja “Natjecanje u čitanju naglas”, učenica E. Oraić
Školska je knjižnica središte učenja, zabave i kulture te su sve djelatnosti usmjerene k unapređenju njenog rada. U budućnosti nam je cilj kompjuterizacija knjižničnog poslovanja i nastavak održavanja programa koji potiču čitanje te od učenika stvaraju samostalne, obrazovane pojedince koji su željni znanja i koji, povrh svega, vole knjigu.