Kutak edukacijskog rehabilitatora
Razvoj vještina kod djece pomoću tangrama
Tangram je jedna od najpoznatijih ali i najstarijih kineskih slagalica. Sam tangram se sastoji od 7 pločica – pet pravokutnih trokuta, jednog kvadrata i jednog paralelograma. Glavna zadaća slagalice jest da se, uporabom svih sedam oblika, složi figura zadana samo...
Tko je edukacijski rehabilitator?
Edukacijski rehabilitator (naziv defektolog 1998. godine mijenja naziv u edukacijski rehabilitator ) je jedan od stručnjaka koji radi s djecom koja imaju teškoće u razvoju. Naime, raniji naziv defektolog ukazuje na neki „deficit“ koji dijete ima i samim tim je dosta stigmatizirajući. Cilj ove struke nije stigmatizacija djece već stvaranje okoline prilagođene mogućnostima djece te isticanje njihovih jakih strana.
Sama uloga edukacijskog rehabilitatora je u stalnoj interakciji sa subjektima koji djeluju u odgoju i obrazovanju, a odnose se na neposredni rad s učenicima s teškoćama, njihovim učiteljima ili predmetnim nastavnicima, roditeljima te članovima stručnih službi u školi i zvan nje.
Različiti učenici, različiti pristupi, jednaki ciljevi
Roditelji su prirodno prvi i najvažniji učitelji djeteta stoga bi trebali biti aktivni u njegovom školovanju, međutim mnogi nisu sigurni u to kako se uključiti, kada i u kojoj mjeri.
U odgojno – obrazovnom procesu odgojno – obrazovna podrška i suradnja su od neizmjerne važnosti. Iako roditelji najbolje poznaju svoje dijete, učitelji su ti koji veliki dio vremena provode s djecom i uočavaju potencijalna odstupanja koja su vidljivija polaskom djece u školu.
Neka odstupanja u razvoju djeteta uočena su već u predškolskom razdoblju, dok postoje i poteškoće u djeteta koja se uoče tijekom osnovnoškolskoga odgoja i obrazovanja koje se odražavaju na proces učenja, savladavanje sadržaja i praćenje školskih zahtjeva.
Stoga je potrebno educirati roditelje i informirati ih o djetetu kao i potrebnoj odgojno – obrazovnoj podršci kako bi što prije djelovali i pomogli djetetu na pravilan način. Iako se često dogodi da je roditeljima teško prihvatiti da kod njihovog djeteta postoji određena teškoća, od neizmjerne je važnosti da se te teškoće što prije uoče. Bez zajedničkog rada roditelja i škole te iskrene komunikacije, postoji opasnost od izostanka djetetovog napretka.
Nakon postupka praćenja, procjene i utvrđivanja vrste teškoće, timskim pristupom slijedi pružanje primjerene podrške na koje dijete ima pravo.
Roditelji i učitelji imaju jednaki cilj, a to je da se na vrijeme prepoznaju učenikove potrebe i spriječi školski neuspjeh.
Edukacijski rehabilitator kontinuirano surađuje sa školskim pedagogom, učiteljima i roditeljima učenika s teškoćama tijekom cjelokupnog školovanja. Suradnja se bazira na savjetovanju i edukaciji u odabiru najboljih metoda i postupaka u nastavi s učenicima te savjetima u organizaciji radnog i slobodnog vremena djeteta, kako u školi tako i izvan nje.
“Everybody is a genius, but if you judge a fish by its abillity to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Albert Einstein
Svim dosadašnjim objavama i vježbenicama možete pristupiti putem QR koda ili poveznice (arhiva).