2023-02-20 11:40:23

ADHD

Znate li što je ADHD?

Ukoliko ste kod svog djeteta uočili da je motorički nemirno ili da teško usmjerava pažnju, da ima poteškoća pri praćenju školskog programa, da mu je lako odvratiti pozornost od onog što radi ili da ne može organizirati svoje aktivnosti, postoji mogućnost da se kod djeteta radi o poremećaju pažnje ili poremećaju pažnje s hiperaktivnošću – ADHD - Attention-deficit / hyperactivity disorder.

Što je ADHD? To je povećana motorička aktivnost djeteta praćena neadekvatno razvijenom te lako otklonjivom pažnjom, te naglim impulzivnim reakcijama.

Prema podatcima istraživanja, ovo je poremećaj koji je kod djece najviše prisutan, učestaliji kod dječaka nego kod djevojčica i iako se nekad smatralo da je navedeni poremećaj isključivo vezan za dječju dob, dokazano je da se više od 50% slučajeva nastavlja i u odrasloj dobi.  Točni uzroci nisu poznati ali se vjeruje u kombinaciju okolinskih i genetskih faktora međutim uzrok mogu biti i čimbenici koji nisu genetske prirode (problemi za vrijeme trudnoće, konzumacija alkohola za vrijeme trudnoće, porođajna trauma, zlostavljanja u djetinjstvu, ozljede mozga djeteta i sl.).

Kod predškolske djece je teško dijagnosticirati ADHD jer njihovo ponašanje ne odstupa mnogo od ponašanja vršnjaka tako da se dijagnosticiranje provodi polaskom djeteta u školu.

Polaskom djeteta u školu, roditelji koji sumnjaju na postojanje poremećaja trebali bi upoznati učitelja sa simptomima koje dijete pokazuje. Za dijete koje ima ADHD škola može biti veliko opterećenje s obzirom da veći dio dana mora provesti u školi, obavljajući zadatke koji zahtijevaju radne navike te poštivanje pravila. Ukoliko nema drugih prisutnih poteškoća nerijetko se dogodi da su djeca s ADHD-om prosječno ili natprosječno inteligentna a budući da brzo uče, takvoj djeci često dosadi kad se gradivo ponavlja. Zato je dobro da učitelji budu upoznati s dijagnozom kako bi se aktivnosti prilagodile (individualizirale) potrebama djeteta. Treba imati na umu da i ostala djeca koja nemaju ADHD i kojima je dosadno u školi, mogu pokazati simptome no to nužno ne znači da imaju ADHD. Zato je od velike važnosti napraviti dijagnostički pregled od strane stručnjaka. Ukoliko roditelji sumnjanju na prisutnost poremećaja, ne trebaju biti u strahu zatražiti pomoć od strane stručne službe škole. Pravovremenom dijagnozom moguće je uspješno kontrolirati simptome koji dovode i do samog poboljšanja odnosa s roditeljima, učiteljima te ostalom djecom u školi ali i uspješnijim izvršavanjem zadataka te većim samopoštovanjem i samopouzdanjem.

 


Osnovna škola "Ljudevit Gaj" Mihovljan